Regulamin

Regulamin hotelu

Władysław Ślepowron-Kudelski Sp. z o.o.

ul. Długa 29

31-147 Kraków

NIP: 6772277897

 

1. Regulamin Kosmopolita Rooms & Apartments („Regulamin”) określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu Kosmopolita Rooms & Apartments, określanego w dalszej części regulaminu jako „Hotel” i obowiązuje wszystkie osoby przebywające na jego terenie.

2. Regulamin jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłatę zaliczki lub całej należności za pobyt w Hotelu, jak również przez podpisanie karty meldunkowej. Dokonując wymienionych czynności, osoba je wykonująca potwierdza, że zapoznała się z Regulaminem i akceptuje bez zastrzeżeń jego warunki.

3. Hotel świadczy usługi zakwaterowania dla osób dorosłych oraz przebywających pod ich opieką osób niepełnoletnich. Osoby niepełnoletnie mogą zameldować się w Hotelu jedynie z osobą dorosłą. Wynajem samodzielnego pokoju przez osobę niepełnoletnią jest niemożliwy. Kosmopolita Rooms & Apartments ma prawo odmówić zameldowania osoby niepełnoletniej, która jest bez opieki osoby dorosłej. Osoby niepełnoletnie powinny znajdować się na terenie Hotelu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych.

4. Hotel stosuje Standardy Ochrony Małoletnich, w szczególności ma obowiązek ustalić tożsamość małoletniego i jego relację z dorosłym, z którym przebywa w obiekcie. (Ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich).

5. Pokoje hotelowe wynajmowane są na okres doby hotelowej. Doba hotelowa  rozpoczyna się o godzinie 14:00, kończy o godzinie 11:00 dnia następnego. Dla rezerwujących bezpośrednio przez stronę internetową Hotelu doba rozpoczyna się o godzinie 13:00, kończy o godzinie 12:00 dnia następnego.

6. Osoba wynajmująca pokój hotelowy oraz zamieszkująca w nim, zwana dalej Gościem hotelowym, zobowiązana jest do zameldowania się – podstawą do zameldowania Gościa jest okazanie dowodu osobistego  lub paszportu oraz podpisane karty meldunkowej. W przypadku odmowy okazania przez Gościa dowodu osobistego lub paszportu albo odmowy podpisania przez niego karty meldunkowej, Hotel może odmówić zameldowania. W takiej sytuacji Hotel uzna, że Gość hotelowy nie odwołał rezerwacji w wyznaczonym terminie i zastosuje odpowiednie postanowienia Regulaminu w zakresie odpłatności.

7. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia winno zostać zgłoszone w recepcji do godziny 11:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. Hotel uwzględnia życzenie przedłużenia pobytu w miarę możliwości i posiadania wolnych miejsc.

8. Opłatę za pobyt Hotel pobiera z góry. Goście zobowiązani są uregulować należność za pobyt podczas meldowania.

9. Płatność za rezerwacje pobierana jest zgodnie z warunkami określonymi podczas dokonywania rezerwacji. W przypadku rezerwacji bezzwrotnych  karta kredytowa podana jako gwarancja rezerwacji zostaje obciążona 100% kosztów w momencie dokonywania rezerwacji. Jeśli Gość chce otrzymać fakturę imienną lub na firmę, powinien przesłać dane do faktury wraz z numerem NIP w uwagach podczas dokonywania rezerwacji. W przypadku braku danych do faktury Hotel automatycznie wystawi paragon  bez możliwości zamiany rachunku na fakturę.

10. W przypadku nieodwołania rezerwacji w wyznaczonym terminie, zawartym w warunkach rezerwacji lub w przypadku nie dotarcia Gościa w zaplanowanym terminie do Hotelu, Hotel obciąży Gościa opłatą za pierwszą dobę hotelową z zastrzeżeniem, iż jeżeli Gość dokonał rezerwacji bez możliwości bezkosztowej anulacji, Hotel obciąży Gościa opłatą za całość zarezerwowanego pobytu. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej, Hotel nie zwraca opłaty za daną dobę hotelową.

11. Na terenie całego obiektu Hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia, w tym zakaz palenia tytoniu, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, waporyzatorów oraz innego rodzaju urządzeń służących paleniu poza przeznaczonymi do tego celu miejscami.  W przypadku nie przestrzegania zakazu Hotel naliczy karę pieniężną w kwocie 500 PLN. W przypadku, gdy złamanie zakazu palenia przez Gościa uruchomi alarm przeciwpożarowy, co skutkuje interwencją straży pożarnej, Hotel nałoży na Gościa karę związaną z pokryciem kosztów interwencji straży pożarnej. Nieuzasadnione włączenie alarmu przeciwpożarowego wiąże się z nałożeniem na Gościa kary pieniężnej w wysokości 500 PLN, a w przypadku interwencji straży pożarnej Gość zostanie obciążony dodatkowymi kosztami związanymi z przyjazdem straży.

12. Wszystkie osoby przebywające w  Hotelu zobowiązane są do  zachowania ciszy nocnej od godziny 22:00  do godziny 7:00.

13. Gość jest zobowiązany do zgłoszenia jakichkolwiek awarii i zniszczeń które zauważy w pokoju niezwłocznie po zameldowaniu. W przeciwnym przypadku Hotel zastrzega sobie prawo do obciążenia go kosztami naprawy.Gość hotelowy ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób. Gość powinien zawiadomić recepcję hotelową o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Hotel ma prawo obciążyć Gościa za szkody odnotowane przez obsługę po wymeldowaniu Gościa. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu, powstałe w wyniku działania osób niepełnoletnich, nad którymi mają obowiązek sprawowania opieki. W przypadku zgubienia klucza Gość jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w kwocie 300 PLN.W przypadku złamania lub zniszczenia klucza Gość jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w kwocie 50 PLN. W przypadku rezerwacji dla jednej osoby i skorzystania z dodatkowego łóżka znajdującego się w pokoju, Gość jest zobowiązany do uiszczenia opłaty 50 PLN.

14. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu Hotelu.

15. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin hotelowy wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub w mieniu osób przebywających  w hotelu albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowania hotelu.

16. Personel Hotelu może wejść do wynajętego pokoju bez uprzedniego poinformowania Gości jedynie w celu posprzątania pokoju czy wymiany pościeli. Prawo wejścia do wynajętego pokoju pozostawia się również personelowi  w przypadku sytuacji zagrażających bezpieczeństwu Gości lub w przypadku niedostosowania się do regulaminu hotelowego.

17. Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do Hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu Hotelu  albo zajmują zbyt dużo miejsca.

18. Gość ma prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług. Wszelkie reklamacje przyjmuje recepcja, która ma 14 dni na odpowiedź.

19. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym będą odesłane na adres wskazany przez Gościa. Koszty przesyłki pokrywa Gość.  W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji, z,  zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego Hotel przechowa powyższe przedmioty na koszt właściciela przez okres jednego roku, a po upływie tego okresu przedmioty te przejdą na własność Hotelu. W przypadku braku możliwości wezwania Gościa do odebrania rzeczy znalezionej w ciągu 2 lat od dnia jej znalezienia rzecz pozostawiona staje się własnością znalazcy. Hotel nie przechowuje artykułów spożywczych, leków bądź innych artykułów, które mogą ulec zniszczeniu, bądź przeterminowaniu.

20. Obiekt w zakresie części wspólnych i wejściem do Hotelu jest monitorowany. Rejestracji i zapisowi podlega wyłącznie obraz (bez dźwięku). Dane z monitoringu wizyjnego mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom współpracującym w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia oraz podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu są przechowywane przez okres nieprzekraczający 30 dni od dnia nagrania, po tym terminie dane są automatycznie nadpisywane. Monitoring prowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób oraz mienia znajdujących się na terenie Hotelu – na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Szczegółowa informacja na temat monitoringu oraz uprawnień Gości w tym zakresie udostępniona jest w recepcji Hotelu.

21. Kwestie związane z przetwarzaniem oraz ochroną danych osobowych uregulowane zostały szczegółowo w polityce prywatności Kosmopolita Rooms & Apartments, której treść dostępna jest na stronie internetowej Hotelu oraz w recepcji Hotelu.

Zarząd KOSMOPOLITA Rooms & Apartments